• Vagalume
  • A-Z
  • Estilos
  • Top 100
  • Playlists
  • Rádio
  • Hot Spots
  • Notícias
  • Play
    PLAY

    [Spike Lee]
    Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
    Hip hop nation, this is Spiz-ike Lee
    Been sleepin for too long, wake up..
    Wake up - WAKE UUUUUUUUUUP!

    [Ludacris]
    WAKE UUUUUUUUUUUUUUUUP!
    I see the sunshine GAZING through the window pane (yeah)
    Blazin like indo flame; it's to WAKE UP!!
    Come to yo' sense manye
    Snow is all around you,
    but you don't play in the winter games!
    Cartridges surround you,
    but you ain't playin Nintendo games!
    Load 'em up and fill 'em up,
    to the top before you cock and aim
    Tryna get from the bottom to the TOP,
    like the stock exchange
    Shower shit and shave
    and hit the corner for a block exchange
    Amazing what my people'll (DO), for some pocket change
    But maybe this ain't the life that you chose (chose)
    This is the life where you stay strapped
    and pack a knife or end up with a blooded nose
    Street survivor or survivor of the streets! (streets!)
    And only the strong survive, there's no survival for the weak!
    (weak!)
    Catch a sneak peak of DEATH if you ain't on ya Ps and Qs
    They carry banana clips and niggaz'll peel you for ya shoes
    It's the (Blues), but not on (Hill Street)
    Hmm, you could call it, "kill or be killed" street
    "Lost a pint of blood, let it SPILL" street
    STOP AND WAKE UUUUUUUUUUUUUUUUUUP!!!!!
    WAKE UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUP!!!!!

    [Chorus]
    They say my folks'll do WHATEVER
    for the fortune and the fame
    And it'll take a FORTUNE to get rid of all the pain,
    but I'm sayin
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    You say the only family that you got is in a gang
    And the only way to make it is by sellin cocaine,
    but I'm sayin
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)

    [Common]
    I've been in this 'ere since we were drinkin beers
    Years we've spent together, used to break up,
    get together, split a fight
    Every night, gettin cheddar, movin white
    Our thang, so we had to (Do it Right) like Spike
    Holdin 40s, gettin green on acres, these broads were our mules
    That's when we used to serve in front of Com'wealth School
    Fuel for cars and jewels, chains and tools
    It was (Organized) crime but we remained (Konfused)
    Mom in the pews, singin, "Lord, protect 'em"
    You might not a-gree with our views,
    but you had to respect 'em
    Diamonds in the rough, but were we reflectin
    a system that's aburpt, the streets, or no ?pressure?
    One morning in the mirror, I seen my reflection
    A young man with good spirits, but needed direction
    I guess my man's death, was my (Ressurection)
    'cause now I hear him sayin from heaven,
    "Wake up! (WAKE UUUUUUUUUUUUUUaaaahhhhh-)
    Wake up! Wake up! Wake up! Wake up! (aaaahhh-up!)
    Wake UP! WAKE UP! WAKE UP! WAKE UP!"

    [Chorus]
    They say my folks'll do
    WHATEVER for the fortune and the fame
    And it'll take a FORTUNE to get rid of all the pain,
    but I'm sayin
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    You say the only family that you got is in a gang
    And the only way to make it is by sellin cocaine, but I'm sayin
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    Use your brain homie, do the right thang! (Lemme talk to 'em)

    [Ludacris]
    I, woke up this morning and got a call
    My pot'nah said he had news about a girl named Baby Doll
    She got fo' baby daddies - fo' kids by fo' different men
    And she just found out she's pregnant, I said, "No, not again!"
    Man, when she gonna learn
    she don't wanna spend her life in court?
    Lookin for back payments and fightin for that child supports
    Chasin checks, chasin her ounce of respect, chasin paper
    Chasin entertainers or rappers and ballplayers
    Not carin about a condom, I say, "Help her Lord, PLEASE"
    'fore she stuck wit mo' babies or ends up fightin
    some di-SEASE
    You know that you a momma and mommas,
    we cain't lose ya (no!)
    Treat yourself better, you carry seeds to the future (whoo!)
    And the future looks dim if we don't get ourselves together
    We gotta sacrifice, some do WHATEVER for the cheddar
    So make the right decisions 'til you ready to give birth
    And know that you the most precious gift
    we have on this earth
    Babies, stop and WAKE UP!!!
    WAKE UP!!!!

    [Chorus 2]
    They say my folks'll do WHATEVER
    for the fortune and the fame
    And it'll take a FORTUNE to get rid of all the pain,
    but I'm sayin
    Use your brain baby, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    Use your brain baby, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    You say you want a family but it's hard without a mayne
    And the only way to make it is to get him fo' his change,
    but I'm sayin
    Use your brain baby, do the right thang! (Lemme talk to 'em)
    Use your brain baby, do the right thang! (Lemme talk to 'em)

    [Spike Lee]
    Wake up, wake up..
    It's a new day! C'mon brothers, wake up
    C'mon sisters, wake up
    ATL, wake up, wake up, baby
    Chi-Town, wake up wake up
    Brooklyn's in the house!
    Wake up, Brooklyn!
    Ludacris! Common Sense and ME, SPIKE LEE! [echoes]

    [Ludacris]
    Always do the right thing..
    I got it, I'm gone

    Encontrou algum erro na letra? Por favor, envie uma correção »

    Comente
    user 300 caracteres restantes. Enviar

    Todas as letras de Ludacris

    Publicidade
    Notícias
    Mais notícias »
    Hot Spot
    Top Músicas do Vagalume
    Top 100 »

    As informações deste site são postadas integralmente pelos usuários. É importante dizer que é possível que os dados estejam desatualizados ou incorretos, sendo assim, o Vagalume exime-se de qualquer responsabilidade sobre as informações publicadas.Caso haja interesse em remover ou alterar alguma informação, entre em contato conosco.


    É permitida somente a visualização no site das letras de músicas encontradas aqui, vedada sua reprodução através de quaisquer outros meios (Lei 9610/98).Todas as letras de músicas são propriedade dos seus respectivos autores e divulgadas somente para fins educacionais.All lyrics are property and copyright of their owners. All lyrics are provided for educational purposes only.